•  

  •  

  •  

  •  

  •  


Pénteken, 2011.10.14-én Rozsnyói Péter triója lép fel a Budapest Jazz Clubban.  A veszprémi zongorista társai Orbán György - nagybőgős és Mohai András - dobos. A trio fellépését követően éjszakába nyúló jam session veszi kezdetét.
Rozsnyói Péter Trió debütáló albuma Őszi Boszorkány címmel jelent meg 2010-ben.

. A Downbeat kritikusa, John McDonough meghatározása szerint a „zenészek zenésze” olyan muzsikus, aki túl jó a közönség számára. Ez a meghatározás telitalálat a zongorista Rozsnyói Péter esetében is. A ragyogóan tehetséges és eredeti, fiatal veszprémi zenészt pályatársai és az elkötelezett jazzrajongók szûk köre is nagyon nagyra tartja, de számottevõ közönségre legfeljebb csak akkor számíthat, amikor valamilyen nevesség, mint a legutóbb Chick Corea elõzenekarának az élén lép fel. Elsõ albumának megjelenésére 28 éves koráig kellett várnia. Rozsnyói Péter stílusa azonnal felismerhetõ. Jóformán egyedülálló abból a szempontból, hogy Jacques Loussier-val ellentétben õ nem Bachot jazzesítette, hanem a jazzt „bachosította”. És tette ezt jobban, ízlésesebben minden kortársánál, sõt az esetenként hasonló irányban tapogatózott Dave Brubecknél is. Ez roppant logikus építkezést jelent, amit ugyanakkor áthat a jazz spontaneitása és sodrása.  Rozsnyói muzsikája letisztult, érzelgésmentes, de óriási érzelmeket hordoz, akár csak Baché. Egy másik zenész, aki – Rozsnyóit hallgatva – eszébe juthat az embernek, a néhai Lennie Tristano, de a mester, a legtöbb esetben, szárazabb volt magyar utódjánál. Manapság óriási és méltánytalan kényszer nehezedik a fiatal jazz-zenészekre, hogy komponáljanak is. Sajnos sokuknak nem ez az erõsségük. Rozsnyói Péter ezen a téren is kivételt képez.

embed video plugin powered by Union Development